O κόμπος GT-The GT fishing knot
Του Δημήτρη Σφαλτού
Ο κόμπος GT έχει αρκετές ομοιότητες με τον FG, ειδικά στην αρχή που κάνουμε τις συνεχόμενες σπείρες πάνω στην πετονιά με το νήμα μας. Η διαφορά τους είναι ότι στον FG ασφαλίζουμε τις σπείρες του νήματος με επιπλέον τσακιστές , ενώ στον GT ασφαλίζουμε κάνοντας κόμπο με την ίδια μας την πετονιά.
Ο GT είναι λίγο πιο ογκώδης στο τελείωμά του από τον FG, αλλά είναι το ίδιο δυνατός και ανθεκτικός. Λόγω του μεγαλύτερου όγκου είναι καλύτερο να μην περνάει πολλές φορές μέσα από τους οδηγούς του καλαμιού. Χρήσιμος στις πιο «βαριές» και επίπονες τεχνικές του spinning, jigging, vertical jigging, και εκεί που απαιτείται δυνατή ένωση χοντρών νημάτων και χοντρών παραμάλων.
O κόμπος GT μοιάζει πάρα πολύ στην αρχή του με τον FG, ειδικά στο κομμάτι διεργασίας των πρώτων σπειρών. Ας το ξαναδούμε βήμα-βήμα:
Παίρνουμε την άκρη της πετονιάς.
Ακουμπάμε πάνω το νήμα και σταυρώνουμε την πετονιά.
Με την μία άκρη του νήματος τυλίγουμε την πετονιά προς τα έξω, φτιάχνοντας μια σπείρα.
Με την άλλη άκρη του νήματος φτιάχνουμε μια σπείρα, σε αντίθετη φορά με την πρώτη.
Κάνουμε 5-6 σπείρες πάνω στην πετονιά, γυρίζοντας το νήμα εναλλάξ πάνω της με τις δυο άκρες του.
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα τεντώνουμε το νήμα , γυρίζοντας πίσω την πετονιά, για να σφίξουν οι σπείρες ομαλά, η μία δίπλα στην άλλη.
Συνεχίζουμε να φτιάξουμε ακόμη 6-7 σπείρες με τον ίδιο τρόπο.
Γυρίζουμε την πετονιά και τεντώνουμε τις επόμενες σπείρες που φτιάξαμε, για να ενσωματωθούν ομαλά και συνεχόμενα με τις πρώτες. Το πιο σημαντικό κομμάτι του κόμπου FG είναι να είναι σφιγκτές οι σπείρες και ενωμένες καλά η μία με την άλλη, για να σφίγγουν σωστά την πετονιά μας(παράμαλο). Κάνουμε 12-15 σπείρες συνολικά πάνω στην πετονιά με το νήμα μας.
Φτιάχνουμε μια θηλιά με την πετονιά μας, αγκαλιάζοντας και τα δυο κομμάτια του νήματος.
Με την άκρη της πετονιάς κάνουμε ένα κόμπο 3-4 σπείρες, τύπου grinner, αγκαλιάζοντας το νήμα που πηγαίνει προς τον μηχανισμό μας.
Τεντώνουμε τον κόμπο πρώτα της πετονιάς. Τραβάμε σιγά-σιγά για να σφίξουν οι σπείρες και να ασφαλίσουν με τον κόμπο της πετονιάς.
Τεντώνουμε καλά τον τελικό κόμπο GT.